Peminat Setia

Khamis, 18 Mac 2010

Perit Ketika Buang Air Kecil

SOALAN:
Saya berusia 19 tahun dan sudah berkahwin. Masalahnya, sejak akhir-akhir ini bahagian faraj saya sering berasa pedih dan perit apatah lagi selepas membuang air kecil.

Ini membuatkan saya rasa tidak selesa untuk melakukan sebarang pekerjaan.

Baru-baru ini, saya ada terbaca di satu artikel yang menyatakan peranakan seseorang itu turun dan menyebabkan rasa sakit setelah membuang air kecil.

Untuk pengetahuan doktor, saya juga kerap melakukan hubungan intim bersama suami.

Adakah kekerapan mengadakan hubungan intim itu boleh mengakibatkan faraj berasa pedih selepas membuang air kecil?

Ann
Kuala Lumpur


JAWAPAN:
Perit setelah membuang air kecil mungkin berpunca daripada luka, sama ada luka melecet akibat hubungan seks atau luka melecet akibat jangkitan kuman.

Bukan mudah untuk rahim jatuh, lebih-lebih lagi pada usia anda serta belum pula melahirkan anak. Rahim juga tidak berulang kali turun naik (setelah mengurut). Pemeriksaan doktor dapat mengesan lokasi luka terbabit. Rawatan yang bersesuaian juga boleh diberikan.


Dipetik dari:
http://www.hmetro.com.my

Tiada ulasan: