Peminat Setia

Rabu, 4 April 2012

10 Minit Singkir Uban

Uban yang memutih di kepala tidak semestinya petanda sudah berusia. Sebaliknya ia juga tanda penyakit yang perlu dirawat.

Kulit kepala yang kurang sihat, cara pemakanan dan stres adalah punca utama rambut beruban.

Uban juga adakalanya boleh menyebabkan kurang keyakinan diri, menjejas hubungan antara pasangan dan mengundang stres yang seterusnya membawa kepada satu lagi masalah iaitu keguguran rambut dan botak.

Merawat dan mencegah ada ketikanya lebih memudaratkan memandangkan terdapat banyak produk rawatan rambut berasaskan bahan kimia yang sebenarnya merosakkan struktur sel dan pertumbuhan rambut.

Tetapi kini penyelesaiannya sudah ada. Nutri M Black Shampoo yang dikeluarkan oleh Nutri Enterprise iaitu sebuah syarikat bumiputera yang pakar dalam pengeluaran siri produk penjagaan rambut dengan rumusan 100 peratus herba mampu menjadi penyelesai bagi masalah rambut beruban dengan cara yang murah, mudah dan berkesan.

Dihasilkan dari 19 jenis herba terpilih antaranya minyak kelapa, daun urang aring dan kayu beluru yang juga dikenali sebagai sintok mampu menyingkir uban dalam masa sepantas 10 minit. Ia semudah rutin cucian biasa dan hasilnya dapat dilihat pada cucian pertama.

Ia juga mampu mengurangkan kelemumur dan hanya perlu digunakan seminggu sekali pada bulan pertama dan dua minggu sekali pada bulan seterusnya.

Untuk mendapatkan kesan yang optimum, pengguna dicadangkan mencuba syampu Nutri M Anti Hairloss Regimen yang boleh digunakan setiap hari bagi melambatkan proses pertumbuhan uban seterusnya mengelak dan mengatasi keguguran dan kebotakan rambut di samping menjadikan rambut lebih lembut, kuat, sihat dan bersinar.

Pati bunga safron, estrak daun pudina dan akar ginseng adalah bahan utama yang terdapat dalam syampu ini selain sembilan herba terpilih yang dirumus khas bagi memberi kesan yang pantas dan menyejukkan kulit kepala

Gel esen yang didatangkan bersama syampu Nutri M Anti Hair Loss Regimen pula berfungsi mempercepatkan proses pertumbuhan rambut bagi semua peringkat usia lelaki dan wanita serta boleh digunakan setiap kali selepas mencuci rambut tanpa perlu dibilas.

Kesemua produk keluaran Nutri Enterprise disahkan bebas dari bahan kimia dan mendapat kelulusan dari Biro Pengawalan Farmasuetikal Kebangsaan,Kementerian Kesihatan. Kandungan herba yang terdapat dalam syampu Nutri M adalah bersifat telap air dan boleh digunakan tanpa was was.


Dipetik dari: http://www.utusan.com.my

Tiada ulasan: