Peminat Setia

Jumaat, 30 November 2012

Atasi Parut Jerawat


Meningkat usia remaja, imej di kalangan rakan-rakan terutama dari segi penampilan diri menjadi semakin penting.

Namun usaha tersebut sering digagalkan dengan 'kemunculan' jerawat pada wajah akibat daripada beberapa faktor termasuk perubahan hormon.

Memburukkan keadaan apabila jerawat yang muncul meninggalkan kesan parut yang sudah tentunya menjejaskan penampilan.

Kerisauan tersebut mungkin reda dengan kehadiran gel Hiruscar Post Acne, yang merupakan produk rawatan parut jerawat pertama diperkenalkan di Malaysia.

Pengarah Pemasaran Medinova AG Regional OTC, Pamela Tan, berkata, rumusan tiga dalam satu Hiruscar Post Acne telah diuji secara klinikal untuk menghilangkan parut jerawat dalam tiga langkah mudah.

"Tiga langkah tersebut ialah pertama, memulihkan dan melicinkan kulit parut jerawat yang dalam, kedua, mencerahkan bintik hitam dan mengurangkan kemerahan selepas jerawat pulih dan ketiga, mengelakkan jerawat daripada kembali semula melalui ciri anti bakterianya," katanya.

Menurut Tan, produk berbentuk gel itu mudah disapu, cepat meresap, tidak berminyak dan berbau harum.

Rumusan Hiruscar Post acne juga tidak menimbulkan alahan dan tidak mengakibatkan masalah kulit kerana ia tanpa alkohol bagi memastikan kulit tidak akan terasa hangat.

"Produk ini dirumus bagi kegunaan harian dan disarankan bagi kegunaan selepas serangan jerawat sahaja.

"Caranya mudah iaitu dengan pada bahagian yang perlu sekurang-kurangnya dua hingga tiga kali setiap hari.

" Dengan cirinya yang mudah meresap, gel ini boleh digunakan bersama solekan harian dan boleh dijadikan amalan harian penjagaan kulit.

"Dengan penggunaan yang mematuhi saranan dan berpanjangan, parut jerawat akan kurang kelihatan dalam masa empat minggu," kata Tan lagi.

Sementara itu, salah seorang ahli pasukan sorak dari pasukan Vulcanz All-Girls, Sekolah Menengah Kebangsaan Seafield, Subang Jaya, Selangor. Esther Erin Wong, 16, mengakui rutin harian sebagai pelajar dan ahli pasukan sorak yang terpaksa berlatih enam kali seminggu menyukarkannya untuk mengekalkan rutin penjagaan wajah.

"Jadual saya begitu padat dan saya biasanya mendapat hanya enam jam tidur setiap malam.

" Ini mengakibatkan kulit saya mudah berjerawat terutamanya. Saya tidak dapat mengelak daripada mendapat parut jerawat sebaik sahaja jerawat saya pulih," katanya yang ternyata lega kerana berjaya mengatasi masalah tersebut dengan Hiruscar Post Acne.

Dipetik dari: http://www.utusan.com.my/

Tiada ulasan: