Peminat Setia

Rabu, 17 Mac 2010

'Biji Angin' Pada Alat Sulit

SOALAN:
Saya mengalami masalah di bahagian alat sulit saya iaitu timbul biji yang sakit apabila disentuh. Ia juga pedih setiap masa kerana biji itu betul-betul timbul di kemaluan saya secara tiba-tiba.

Ibu saya berkata itu adalah biji angin. Katanya, ia akan hilang sendiri. Saya bimbang sama ada ia boleh mengganggu kesihatan. Apakah saranan doktor?

Iza,
Johor Bahru, Johor


JAWAPAN:
Anda tidak menyatakan lokasi terperinci biji terbabit. Seeloknya, anda menjalani pemeriksaan doktor kerana biji pada kawasan kemaluan boleh disebabkan oleh beberapa perkara, sama ada akibat laluan kelenjar tersumbat, ketumbuhan (yang lazimnya benign), jangkitan kuman dan seumpamanya.


Saya belum pernah mendengar istilah biji angin. Lazimnya biji mengandungi cecair, darah, nanah, ketulan lemak atau daging.


Dipetik dari:
http://www.hmetro.com.my

Tiada ulasan: